Winylowa wersja płyty, krótko po
premierze stała się niedostępnym rarytasem, o który bezskutecznie
zabiega coraz większe grono zainteresowanych. Za projekt Pejzaż – Ostatni Dzień Lata [2018], odpowiedzialny jest Bartosz Kruczyński, znany z duetu Ptaki i wydawnictwa Przelot [2015]. To na nim właśnie we współpracy z Jaromirem Kamińskim, uwolnił charakterystyczną melancholię popkultury PRL zręcznie udokumentowaną samplami, wyjętymi z fragmentów starych nagrań.
Nie inaczej jest na płycie Ostatni
Dzień Lata. Utwory wydają się być błyskotliwą kontynuacją Ptaków i
stylistycznym rozwinięciem Przelotu. Dociekliwi słuchacze z
przestrzeni wszystkich trzynastu kompozycji wyłowią pokaźną liczbę
koronkowych wycinanek. Są to topowe bardzo znane głosy. Oddzielone od
oryginalnej otoczki aranżacyjnej, przepuszczone przez filtr nostalgii
subtelnie podkreślonej smyczkami, nienachalną elektroniką i spokojnym
bitem, znajdują nowe życie we współcześnie brzmiącym środowisku finezyjnie krążącym wokół deep house’u i balearic-ambientu.
Klasę Bartka Kruczyńskiego słychać w dramaturgii nagrań przesiąkniętych fabularną konwencją, gdzie wszystkie smaczki, najdrobniejsze detale – łącznie z drugim i trzecim planem współtworzą idealnie spójny obraz. W rachubę wchodzi tu nie tylko biegłość techniczna w wykorzystaniu sampli i struktur dźwiękowych, ale przede wszystkim ogromna wrażliwość, wyobraźnia, oraz kultura muzyczna wyróżniająca całą ekipę The Very Polish Cut Outs, z której wywodzi się autor projektu.
Trzeba posłuchać: 00:00 Bałtyk, 04:06 Miasta Mrok, 06:31 Strugi Słonej Wody, 07:31 Uważaj Jak Tańczysz, 11:06 Z Drugiej Strony Światła, 15:07 Tyle Znaczeń, 18:28 Ucieczka, 21:58 Najłatwiej Się Zaszyć, 25:49 Sny, 27:16 Przyzwyczajamy Się, 30:16 Ostatni Dzień Lata, 39:35 Wisła, 43:48 Outro
Ocena: ✪✪✪✪✪✪☆☆☆☆ 6.5/10
Photo: Global Net
Komentarze
Prześlij komentarz